V ideálnom prípade toto nikdy nebudete riešiť, ale sa vám stať, že budete potrebovať potiahnuť auto na lane. Ako to urobiť aby ste si nespôsobili ešte väčšiu škodu? V peknom novom autíčku ako je Opel Corsa sa vám zrejme nestane, že by ste mali poruchu a potrebovali odtiahnuť. Môže vám ale zavolať váš kamarát, ktorý má rodinný Opel Meriva, že s ním zapadol, a potrebuje pomoc. Takže ho prídete vytiahnuť, a nezabudnete spomenúť, že keby mal Opel Mokka, tak by sa z toho dostal aj sám. Aj na takéto účely sa dá využiť lano, ktoré by malo byť vo výbave každého auta. Väčšinou sa však používa na krátke odtiahnutie druhého auta.
Na to, aby sme mohli ťahať a byť ťahaní, potrebujeme okrem lana ešte hák. Ten máme tiež vo výbave auta. Najprv nainštalujeme hák na auto ktoré bude ťahané, aby sme mohli potom prispôsobiť vzdialenosť auta ktoré bude ťahať. V prednej maske vyklopíme krytku a hák našroubujeme do diery. Zoberieme lano a spravíme na háku uzol a zabezpečíme ho kolíkom, ktorý je súčasťou lana. Rovnaký postup zopakujeme na druhom aute. Tu je prístup k oku ťažší, môžeme si vybrať koberček z auta a dať si ho pod nohy, aby sme si nezašpinili oblečenie.
Potom nasleduje jazda. To je tá náročnejšia časť. Ťažšie to má ten, ktorý je ťahaný. On zodpovedá za to aby lano bolo stále napnuté, to je jeho hlavná úloha. On vlastne svojim pohybom riadi ťahača, jeho brzdenie aj pridávanie. Má to o to ťažšie, že väčšinou mu nefunguje posilovač bŕzd, takže musí silnejšie tlačiť na pedál, a tiež posilovač riadenia, teda sa mu aj ťažšie točí volantom. Dôležitá je komunikácia medzi obidvoma autami. Pri rozbehu sa ťahač rozbieha veľmi pomaly, a až keď cíti, že lano sa naplo, tak plynule pridáva. Nesmie robiť prudké pohyby, lebo by mohol napríklad ťahanému odtrhnúť celý predný nárazník. Prioritou je plynulosť jazdy a nízka rýchlosť, ideálne 40 až 50km/h. Keď potrebujeme zastaviť, musí to byť tiež synchronizované a plynulé.
Verím, že to nikdy nebudete potrebovať. A ak sa predsa ocitnete v takej situácii, dodržaním týchto zásad to zvládnete bezpečne.