Pri každej online reklamnej kampani čelíte prirodzenému odporu, ktorí frustruje mnohých. Ľudia skrátka neradi klikajú na reklamu. Po všetkých tých rokoch im už 99 % reklám príde jednoducho otravných.
Obzvlášť na internete existuje mnoho nástrojov, ktoré blokujú reklamy kompletne, čo znamená, že online marketéri musia byť o niečo viac kreatívnejší v tom, ako prezentujú reklamu na googli.
Trik spočíva vo vytvorení reklamných bannerov, ktoré sú neodolateľné na kliknutie. Vo viac cynickom digitálnom svete sa to môže zdať ťažké, avšak v skutočnosti všetko čo potrebujete je iba niekoľko tipov. Začnime.
Udržujte to jednoduché
Reklamné bannery majú obmedzenú veľkosť, kvôli čomu je každý priestor cenný. Prehnať to s príliš veľa contentom je istý spôsob, ako pokaziť celkový dizajn. Nikto nemá rád tlačenice, takže je záhadou, prečo vidíte toľko reklám používať bannery, na ktorých majú natlačené veľké množstvo informácii. Vy však potrebujete, aby bol banner čistý, jednoduchý a mal jasnú správu. Udržujte to jednoduché.
Nikdy nepodceňujte silu CTA
Strávte nejaký ten čas s vytvorením efektívneho Call-To-Action. Využite A/B testovanie na niekoľko verzií pre identifikovanie najlepšieho. Nestačí iba prezentovať reklamu s informáciou o vašom produkte alebo značke. Bez ohľadu na to, aký dobrý dizajn máte, pokiaľ nedáte ľuďom žiadnu indíciu, že na reklamný banner majú kliknúť, tak to s najväčšou pravdepodobnosťou neurobia.
Poznajte 3B – brand, buzz a badger
Vo väčšine článkov o dizajne sa dočítate o hierarchii reklamy. Ide o tzv. koncept 3B.
Najprv máte brand (značku). Toto je zahrnutie vášho loga na bannery, čo je povinnosť pre promovanie akéhokoľvek produktu. Malo by ísť o jeden z prvých elementov, ktorí ľudia vidia na značke.
Ďalej je tu buzz. Vyžaduje si to použitie slova, ktoré skutočne vytŕča z davu a získa záujem ľudí. Napr. také slovo „zadarmo“ je populárne, rovnako ako jeho spojenie „skúšobná doba zadarmo“ alebo „časovo obmedzená ponuka.“
Po tretie je to badger. Nie nejde v preklade o jazveca. Ide o dotlačenie ľudí na kliknutie vášho odkazu, prostredníctvom Call-To-Action.
Časom zistíte, že vaše reklamy sa zlepšujú a stávajú sa viac efektívnejšími. Musíte sa však uistiť, že nikdy sa neprestávate zlepšiť. Bez ohľadu na to, aké dobré máte výsledky, vždy si pamätajte, že sa môžete zlepšiť.